Andrew Lass, narozen v New Yorku (1947), vyrostl v Praze a žije
v Jižních hudličkách (stát Massachusetts, USA) kde působí jako profesor
sociálně kulturní antropologie na Mount Holyoke College. Na podzim roku
1968 se stává členem pražské surrealistické skupiny. V roce 1973 byl
z Československa vyhoštěn ale od roku 1990 se opět účastní skupinové
aktivity, kolektivních výstav a přispívá do časopisu ANALOGON.
Kromě fotografie (které se věnuje od 14 let), píše eseje a čmárá
perokresby. Je autorem několika básnických sbírek. Mandala
a Hra na slepou bábu, psané česky, vychází v Praze jako III.Svazek
Edice Analogonu (1995).
Při fotografování se drží principu náhody a jeho nature morte
nejsou nikterak aranžovaná či digitálně zpracovaná. Jak negativy tak
tisky jsou dělány tradiční 'mokrou' technikou.
|
Zdeněk Tichý, narozen 1960 v Praze, bydlí tamtéž, pracuje
jako správce počítačové sítě v Knihovně
Akademie věd. Zde také pro potřeby AV zaznamenává některé události,
jako je předávání různých ocenění a jiné akce. Je to jedna z mála příležitostí,
kdy fotí na barevný film.
Fotí od roku 1995, spoluautor básnicko-fotografické knížky Do
důchodu zbývá 1/360 otáčky, kvítečku, ilustrační foto do knihy
Jana Pelce Šmírák, několik malých
samostatných výstav, pravidelný účastník fotografické soutěže "Praha
fotografická" s několika oceněními.
Při zpracování je schopen i z jemnozrných černobílých negativů vytáhnout
zrno jako brambory. Neví jak to dělá, nicméně vzhledem k tomuto faktu
se zrno vyskytuje i tam, kde by nemělo být. Tudíž se z toho snaží ex
post vytvořit přednost a autorský rukopis.
|
Andrew Lass, born in New York (1947), grew up in Prague and lives
in South Hadley (MA). He is a professor of social and cultural anthropology
at Mount Holyoke College. In the autumn of 1968 he joined the Prague
surrealist group; in 1973 he was expelled from Czechoslovakia. However,
since 1990, he is once again involved in the group's activities, its
exhibitions and contributes to the journal ANALOGON.
In addition to photography, he writes essays, draws squiggles and
is the author of several collections of poems. Mandala and
The Game of the Blind Old Hag, written in Czech, were published
in Prague in 1995.
While taking picture chance is his guiding principle, and his "still-lives"
are never in any way arranged or digitally altered. Negatives as well
as prints are made using the traditional, 'wet' process.
|
Zdenek Tichý, born in Prague (1960) and living in Prague, works as
a network system manager at the Czech Academy of Sciences library.Here
he also doubles as a court photographer, taking pictures of special
events (such award ceremonies), and it is on these occasions that
he works with color film.
Interested in photography since 1995, he is the co-author of a poetry-photo
book 1/360 Turns Remain to Retirement, Floweret,
provided photo illustrations for Jan Pelce's
The Snooper. He's had a few solo shows and is a regular,
with several citations, at the photo competition "Photographic
Prague."
During processing, he is capable of producing grain the size of potatoes
from even the finest black and white negatives. He has no idea of
how he does this. Nevertheless, grain appears even in places where
it shouldn’t. For this reason, and after the fact, he tries to turn
this situation into an advantage and considers it his signature style.
|